سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله بانوان

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دستور پخت آسان کلوچهی کرهای

 

دستور پخت آسان کلوچه‌ی کره‌ای

 

کلوچه‌ی کره‌ای

با استفاده از این دستور می‌توان کلوچه‌های بسیار ظریف و باریک درست کرد و آن‌ها را همراه با یک فنجان قهوه میل کرد.

کلوچه‌ی کره‌ای

درست کردن کلوچه‌ها با این دستور فقط کمی سخت است! همه‌ی مواد داخل مخلوط‌کن قرار داده می‌شود و تا زمانی که همه‌ی مواد یکدست شوند، مخلوط می‌شوند. خمیر را روی یک صفحه ورز بدهید و پس از بسته‌بندی در یک جای خنک قرار دهید. سرد کردن خمیر باعث می‌شود که جمع شود و جا بیافتد. وقتی خمیر به طور کامل سرد شد، آن را روی یک صفحه پهن کنید و به آن شکل بدهید. می‌توانید از قالب کیک آماده استفاده کنید.

کلوچه‌ی کره‌ای

یک نکته‌ی دیگر اینکه در این دستورالعمل از کره‌ی کمی استفاده می‌شود، چون وقتی پخته می‌شود و در معرض حرارت قرار می‌گیرد، امکان دارد کلوچه‌ها پخش شوند. به همین دلیل، استفاده از قالب‌هایی با شکل‌های پیچیده و درهم‌برهم توصیه نمی‌شود.

کلوچه‌ی کره‌ای

برای اینکه کلوچه‌هایی به شکل دکمه داشته باشید، با استفاده از یک لیوان به آرامی خمیر را فشار دهید و سپس با یک میله‌ی نازک 4 سوراخ روی هر کدام قرار دهید.

دستور پخت آسان کلوچه‌ی کره‌ای

آماده‌سازی 45 دقیقه، پخت 15 دقیقه، زمان کل 60 دقیقه

درست کردن این کلوچه‌ها بسیار آسان است. خمیر این کلوچه‌ها باید سرد باشد البته اگر بیش از حد سرد شود، موجب خشک شدن و شکستن خمیر می‌شود. اگر این اتفاق برای شما بیافتد بهتر است خمیر را کمی گرم کنید. همچنین اگر خمیر بیش از حد گرم شود، باعث نرم شدن بیش از حد و چسبیدن آن به دست می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق آن را به مدت چند دقیقه در فریزر قرار دهید.

در این دستور کلوچه‌ها به شکل دکمه در می‌آیند ولی اگر شما دوست ندارید که کلوچه‌هایتان به این شکل دربیایند، خمیر را به حالت رول در آورید و با کارد برش انجام دهید تا به شکل دایره در بیایند. علاوه بر این، می‌توانید کلوچه‌های خود را به شکل دلخواه خود در بیاورید. در این دستورالعمل از کره‌ی کمی استفاده می‌شود چون وقتی پخته می‌شود و در معرض حرارت قرار می‌گیرد، امکان دارد کلوچه‌ها پخش شوند. به همین دلیل، استفاده از قالب‌هایی با شکل‌های پیچیده و درهم‌برهم توصیه نمی‌شود.

کلوچه‌ی کره‌ای

مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی 45 کلوچه کره‌ای

  • 2 پیمانه آرد
  • 16 قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک، قطعه‌قطعه شده (2 بسته)
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 3/4 پیمانه شکر ریز، مقداری هم برای تزیین
  • 1/2 قاشق چای‌خوری نمک
  • 1 قاشق چای‌خوری پوست لیموی رنده شده
  • 1 قاشق چای‌خوری پوست پرتقال رنده شده
  • 1 قاشق چای‌خوری پودر یا عصاره وانیل

 

مرحله اول: آماده کردن خمیر

همه‌ی مواد را به مخلوط‌کن اضافه کنید و تا زمانی که همه‌ی مواد به شکل پوره سیب‌زمینی در بیایند، آن‌ها را مخلوط کنید. خمیر حاصل را بین دو ورق بزرگ تقسیم کنید. سپس آن را به خوبی بپیچید و به شکل رول در بیاورید. سپس به مدت 15 دقیقه در یک جای خنک قرار دهید.

اگر شما می‌خواهید به خمیر خود شکل دهید و بعد در فریزر قرار دهید، می‌توانید آن خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید به طوری که اندازه‌ی هر کدام حدود 20 سانتی‌متر باشد.

کلوچه‌ی کره‌ای

مرحله دوم: پختن کلوچه‌ها

1- فر را روی دما 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید و با کاغذ روغنی‌ای به اندازه‌ی ظرف پخت، داخل ظرف را بپوشانید.

2- روی صفحه‌ای که قصد دارید خمیر را روی آن شکل بدهید، آرد تمیز پخش کنید. یکی از خمیرها را از فریزر بردارید و روی صفحه قرار دهید و با وردنه آن را باز کنید. به طوری که ضخامت آن به اندازه‌ی 1 سانتی‌متر باشد.

3- با استفاده از یک کارد، برش‌های دلخواهی به خمیر بدهید. اگر می‌خواهید به جای اینکه خمیر را روی صفحه پهن کنید، از توپ خمیری استفاده کنید، بهتر است که با وردنه ضخامت آن را به اندازه‌ی 1 سانتی‌متر در بیاورید.

4- کلوچه‌ها را با فاصله‌ی 2 سانتی‌متر از هم درون ظرف قرار دهید. کلوچه‌ها را تا زمانی که کناره‌های آن‌ها به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید، بپزید که تقریباً 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد.

5- کلوچه‌ها را از فر بردارید و اجازه دهید حدود 5 دقیقه درون ظرف بمانند تا سرد شوند. سپس کلوچه‌ها را بردارید و در یک جای خنک قرار دهید تا به طور کامل سرد شوند.

برخی نکات مفید

برای اینکه کلوچه‌ها به شکل دکمه باشند، خمیر را با استفاده از قالب یا کارد برش دهید و توسط یک لیوان، هر کدام از آن‌ها را به سمت پایین فشار دهید تا شکل بگیرند. سپس با استفاده از یک میله‌ی نازک 4 سوراخ روی هر کدام از آن‌ها ایجاد کنید.

 

منبع: چطورپدیا